Köpe- och användarvillkor

Följande allmänna köpvillkor gäller alla beställningar av tjänster, köp av produkter, kurser eller utbildningar som görs av en kund via Cellulär Hälsa www.cellularhalsa.se

Cellulär Hälsa Nyköping AB, är ett aktiebolag, med registrerad adress Cellulär Hälsa, c/o Sofie Röjder, Ollonvägen 13, 611 50  Nyköping. Organisationsnummer: 559248-3852 och mail: info@cellularhalsa.se

Vi på Cellulär Hälsa förbehåller oss rätten att ändra dessa köpe- och användarvillkor och reserverar oss för felskrivningar och kontinuerliga uppdateringar.

Genom att godkänna och slutföra ett köp i webbshopen accepterar du även dessa köpvillkor.

Betalning och bindningstider

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Betalning sker med hjälp av Stripe.

Stripe betalning: https://stripe.com/en-se/privacy#1-personal-data-that-we-collect-and-how-we-use-and-share-it

Hälsosamtal

Bokningen är bindande. Tidsbokning görs i bokningskalendern på hemsidan. Avbokning måste ske senast 24 timmar innan bokad tid via avbokningen länken som finns i bekräftelsemailet. I annat fall kan tillfället inte bokas om.

Skulle Cellulär Hälsa behöva boka av meddelas detta via mejl och hälsosamtalet bokas om. Cellulär Hälsa tillhandahåller kunskap och individuella rekommendationer men tar inte ansvar för implementeringen eller resultatet eller brist på resultat som en följd av de individuella rekommendationerna. Varje person står helt ansvarig för sig, sin kropp och sin mentala hälsa.

Ångerrätt

Ångerrätt

Cellulär Hälsa tillämpar Distansavtalslagen.

1. Ångerrättens omfattning

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka enligt Distansavtalslagen. Du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit paketet. Varan skall returneras i ett skick som är oanvänt. Vi rekommenderar att du använder det ursprungliga emballaget om möjligt.

2. Hur du utövar din ångerrätt

För att utöva din ångerrätt, meddela oss om din avsikt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta kan göras via:

E-postadress: info@cellularhalsa.se
Postadress: Cellulär Hälsa Ollonvägen 13    61150 Nyköping
Telefonnummer: 0761817952

I ditt meddelande till oss bör du inkludera ditt namn, din mailadress som användes vid köpet, beskrivning av den vara eller de varor du önskar ångra.

För smidig hantering rekommenderar vi att du kontaktar oss via e-post eller telefon.

Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter det att du har meddelat oss om din ångerrätt.

3. Återbetalning

Vid utövande av ångerrätten kommer återbetalning att ske på samma sätt som den ursprungliga betalningen, om inget annat uttryckligen har överenskommits med dig som konsument. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från det att vi mottagit varan eller ett bevis på att varan återsänts.

4. Returfraktkostnad

Vid ångerrätt står du som kund för returfraktkostnaden.

Ansvar för skador vid återtransport:

Du som kund är ansvarig för skador som orsakats under återtransporten om du har varit vårdslös, till exempel vid valet av transportör, emballering av varan, eller vid adresseringen.

Vi rekommenderar att du skickar varan med spårbar frakt och behåller kvittot som bevis på att varan har skickats tillbaka.

Du har rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om ångerrätt.

Vi måste dock få in varan eller ett bevis på att varan har återsänts innan pengarna betalas ut.

Returen sker till adressen nedan.

Cellulär Hälsa
Ollonvägen 13
61150 Nyköping

Telefonnummer: 0761817952

Cellulär Hälsa tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. 

E-post: info@cellularhalsa.se


Reklamation

1. Reklamation av fel och leveransförseningar

Reklamationsrätten gäller för ursprungliga fel, dvs. fel som funnits när försäljningen skedde. Om du som konsument upptäcker ett fel på produkten, har du rätt att reklamera produkten. Reklamationer kan göras för fel som funnits vid försäljningstillfället och som kan visa sig först efter att produkten mottagits.

2. Reklamationsrättens tidsram

Du har 3 års reklamationsrätt från köpet för att upptäcka ett ursprungsfel. Om felet upptäcks precis innan treårspunkten, har du ytterligare 2 månader på dig att reklamera felet. Detta innebär att reklamationen kan göras inom totalt 3 år och 2 månader från det att varan levererades. Reklamationen måste dock ske inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Reklamationer som lämnas inom 2 månader från att felet upptäckts anses alltid vara inom skälig tid.

3. Hur och var du skickar ditt reklamationsmeddelande

För att göra en reklamation, vänligen kontakta oss via:

E-postadress: info@cellularhalsa.se
Postadress: Cellulär Hälsa Nyköping AB , Ollonvägen 13, 61150 Nyköping
Telefonnummer: 0761817952


Om du önskar att lämna in din reklamation fysiskt, vänligen kontakta oss först via telefon eller via e-post.

Företaget finns beläget på:

Gatuadress: Ollonvägen 13, 61150, Nyköping


4. Hantering av reklamationen

När vi mottagit din reklamation, kommer vi att bedöma den och välja en lämplig åtgärd. Vid en godkänd reklamation har du rätt till följande påföljder:

Reparation: Vi erbjuder reparation av den felaktiga produkten utan extra kostnad, om detta är möjligt och rimligt.


Byte: Vi byter ut den felaktiga eller trasiga produkten utan extra kostnad.

Prisavdrag: Om reparation eller byte inte är möjligt eller rimligt, kan du ha rätt till ett prisavdrag på produkten.


Hävning: Om reparation, byte eller prisavdrag inte är tillräckligt för att åtgärda problemet, kan du ha rätt att häva köpet och få återbetalning för produkten.


5. Återbetalning och returfrakt

För godkända reklamationer står Cellulär Hälsa för returfrakten. Vi kommer att tillhandahålla en returfraktsedel som du kan använda för att skicka tillbaka den felaktiga produkten till oss utan kostnad. Återbetalning sker senast inom 14 dagar från det att vi mottagit varan eller ett bevis på att varan återsänts.

Tvister


Vid eventuellt missnöje med ett beslut ska du i första hand kontakta den person hos oss som hade hand om ärendet och begära omprövning. Cellulär Hälsa kan ompröva ärendet.

Om ditt missnöje skulle kvarstå efter att ärendet omprövats, kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden.
www.arn.se

ARN
Box 174
101 23 Stockholm

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Reservation
Cellulär Hälsa reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan. 

Telefonnummer: 0761817952

E-post: info@cellularhalsa.se

För din säkerhet

En av våra högsta prioriteringar är att skydda din ekonomiska och personliga information.

Det är därför vi samarbetar med betalleverantör Stripe som automatiskt krypterar all känslig information som skickas mellan din dator och deras servrar. Vill du veta mer läs på deras hemsida.

Personuppgifter och sekretess

Vi följer dataskyddsförordningen (”GDPR”). Vi ser det som en självklarhet att varken sälja, handla eller hyra ut dina personliga uppgifter till andra och vi följer givetvis de regler som finns i dataskyddsförordningen. Enligt dataskyddsförordningen ska våra kunder få information om hur dennes personuppgifter behandlas vilket vi beskriver i dokumentet GDPR. Läs mer i vår Integritetspolicy.

Digital kurs eller utbildning

Köp av kurs görs via webshoppen och betalning sker med kort via Stripe. Då finns kursen tillgänglig dig och du får inte dela länken vidare eller spela in kursen och sprida den.

För hälsosamtal och kurser gäller följande användarvillkor:

Cellulär Hälsa har inte för avsikt att ersätta professionell medicinsk rådgivning, diagnos eller behandling. Sök alltid råd från din läkare eller annan kvalificerad vårdgivare om du har frågor angående ett medicinskt tillstånd. Bortse aldrig från professionell medicinsk rådgivning eller försena att söka det på grund av rekommendationer från hälsosamtal, inspirerande eller utbildande innehåll som du har läst, hört eller sett digitalt via Cellulär Hälsa.

Du godkänner att du är ekonomiskt ansvarig för köp som görs av dig eller någon som agerar på dina vägnar via webbplatsen.

Innehållet på denna webbplats ska ses som allmän information. Det kan ändras utan föregående meddelande. Användning av information eller materialet på Cellulär Hälsas hälsosamtal, kurser, utbildningar eller denna webbplats sker helt och hållet på egen risk, som vi inte kan hållas ansvarig för. Det är ditt eget ansvar att se till att alla produkter, tjänster eller information via Cellulär Hälsa och denna webbplats motsvarar dina behov.

Köp via www.cellularhalsa.se omfattas av konsumentköplagen (1990:932) samt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. De personuppgifter du lämnar för att hantera bokningar behandlas enligt PUL, Personuppgiftslagen. Ingen annan part har tillgång till uppgifterna. Cellulär Hälsa förbehåller sig rätten att när som helst ändra köpvillkoren, utan att meddela dig i förväg. Den version av köpvillkoren som du godkänner vid din beställning gäller för ditt köp.

Gällande pris och sortiment är det alltid det som framgår vid tidpunkten för beställning.

Om du har några frågor om köpvillkoren, vänligen kontakta info@cellularhalsa.se